Magento 2 ondersteunt verschillende prijsopties die je kunt gebruiken voor promoties, of om te voldoen aan de minimale geadverteerde prijsvereisten van de fabrikant. Wijzigingen in productprijzen kunnen op schema worden aangebracht, of door prijsregel die wordt toegepast op productniveau of in het winkelwagentje.
Beheer prijzen voor je producten met geavanceerde prijzen om klanten betere tarieven te bieden die consumenten aanmoedigen om meer uit te geven, meer verkeer naar je site te leiden en oude voorraad op te ruimen.
De instellingen voor geavanceerde prijzen definiëren de voorwaarden die vereist zijn voor speciale prijzen die beschikbaar zijn voor een specifieke klantengroep of gedeelde catalogus. Geavanceerde prijzen kunnen worden toegepast op eenvoudige, virtuele, downloadbare en gebundelde producten.
Geavanceerde prijsgegevens worden gesynchroniseerd met productpagina’s. Als je bijvoorbeeld een prijshoeveelheid bijwerkt, werkt het systeem de waarde op de productpagina bij.
Je kunt de configuratie-instellingen in de Admin gebruiken om prijzen voor afgeprijsde artikelen in te stellen op basis van klantgroepen in je winkel. Dit wordt groepsprijs genoemd.
De kortingsprijs van elk product kan worden aangeboden aan leden van een specifieke klantengroep wanneer de shopper is ingelogd op hun account. De klantgroepsprijs wordt samen met de normale prijs op de productpagina weergegeven, zodat een shopper gemakkelijk prijzen kan vergelijken en dienovereenkomstig kan handelen. Nadat ze het product aan de winkelwagen hebben toegevoegd, wordt de normale prijs vervangen door de groepsprijs op basis van hun klantengroep.
De prijsstelling voor klantgroepen is een onderdeel van gedifferentieerde prijsstelling en wordt op een vergelijkbare manier vastgesteld. Het enige verschil is dat de klantengroepsprijzen een hoeveelheid van 1 hebben.
1
in.Fixed
– Voer de gereduceerde productprijs in.Discount
– Voer de kortingsprijs in als een percentage van de productprijs.