Loyalty wordt gecreëerd op het moment dat klantencontact met je bedrijf hebben. Bij een loyaliteitsprogramma worden klanten beloond als ze regelmatig iets kopen bij een bedrijf of op een andere manier hun betrokkenheid tonen.
Een bedrijf kan punten of voordelen geven en deelnemende klanten een hoger niveau laten halen naarmate ze meer kopen. Deze extraatjes en specifieke voordelen zorgen er vaak voor dat klanten vaker terugkomen of zelfs een ambassadeur van het merk worden.
Er zijn veel verschillende soorten loyaliteitsprogramma’s waarmee je de betrokkenheid van klanten kunt vergroten.
Het succes van een loyaliteitsprogramma is voor een groot deel afhankelijk van hoe goed je het onderhoudt. Een loyaliteitsprogramma kan zeker een goede toegevoegde waarde zijn, mits het gekozen klantenbeloningssysteem bij jouw organisatie én jouw klant past.
Drie criteria voor succes:
· Wees waar je klant is
· Wees flexibel
· Wees relevant
De meeste loyaliteitsplatformen bieden verschillende maandelijkse prijsopties en functionaliteiten. Welk programma je kiest, hangt af van je missie als bedrijf, de producten en diensten die je aanbiedt en het einddoel van je beloningsprogramma.
Meer weten over het kiezen van het juiste loyaliteitsplatform? We horen het graag info@accentinteractive.nl of bel naar +31 172 603 130.
Plan een meeting