Het bestellingsraster geeft een overzicht van alle huidige bestellingen en volgt hun voortgang en bestelstatus via de workflow. Een eenvoudige manier om het basisproces te begrijpen is: een bestelling wordt een factuur en een factuur wordt een verzending. Het raster vertegenwoordigt de eerste fase van het proces. Hier kun je bestaande bestellingen bijwerken en nieuwe bestellingen maken.
Bestellingen worden meestal gemaakt wanneer klanten het afrekenproces vanuit de winkel hebben voltooid. Als een klant echter hulp nodig heeft, kun je ook toegang krijgen tot zijn winkelwagentje of een bestelling maken vanuit het bestelraster of rechtstreeks vanuit zijn klantaccount.
Een factuur is een vastlegging van de betalingsgegevens voor een bestelling. Er kunnen meerdere facturen worden gemaakt voor één bestelling, en elke factuur kan zoveel of zo weinig van de gekochte producten bevatten die je opgeeft. Je kunt ook drukklare pdf-facturen maken als verkoopdocumenten voor je klanten. Ga in de Admin zijbalk, naar Sales > Operations > Invoices om het facturenraster te openen en toegang te krijgen tot je gemaakte facturen.
Op de pagina Factureringsovereenkomsten staan alle PayPal-factureringsovereenkomsten tussen je winkel en zijn klanten. De winkelbeheerder kan de records filteren op klant- of factureringsovereenkomstinformatie, inclusief de referentie-ID, status en aanmaakdatum van de factureringsovereenkomst. Elke record bevat algemene informatie over de factureringsovereenkomst en alle verkooporders die deze als betalingsmethode hebben gebruikt. Een winkelbeheerder kan factureringsovereenkomsten van klanten bekijken, annuleren of verwijderen. Een geannuleerde factureringsovereenkomst kan alleen worden verwijderd door de winkelbeheerder.
Wanneer een klant een bestelling plaatst met behulp van een factureringsovereenkomst, sturen Adobe Commerce en Magento Open Source de referentie-ID van de factureringsovereenkomst en de factureringsgegevens van de verkooporder naar PayPal. Nadat PayPal de betaling heeft geautoriseerd, stuurt het de referentie-ID van de factureringsovereenkomst naar zowel de klant als de winkel.
Elke pagina met factureringsovereenkomsten bestaat uit twee tabbladen: Algemene informatie en Gerelateerde bestellingen.
In het raster Shipments wordt het zendingsrecord weergegeven van alle facturen die zijn voorbereid voor verzending. Een verzendrecord kan worden gegenereerd wanneer een bestelling wordt gefactureerd of later.
Magento ondersteunt gedeeltelijke en volledige verzending van bestellingen, met extra opties die beschikbaar zijn via Inventory Management en extensies van derden.
Een creditnota is een document dat het bedrag weergeeft dat de klant verschuldigd is voor een volledige of gedeeltelijke terugbetaling. Het bedrag kan worden gebruikt voor een aankoop of worden terugbetaald aan de klant. Je kunt een creditnota afdrukken voor één bestelling, of voor meerdere bestellingen als batch. Voordat een creditnota kan worden afgedrukt, moet deze eerst voor de bestelling worden gegenereerd. De weergave Creditnota’s (Verkoop > Creditnota’s) toont de creditnota’s die aan klanten zijn uitgegeven.
Vanessa staat klaar om te brainstormen over de mogelijkheden. Vertel ons jouw uitdaging. Wij denken graag met je mee. Bel, mail of kom langs. Bel naar +31 172 603 130 of mail naar info@accentinteractive.nl
Plan een meeting